Новости проекта
С праздником вас, с 1 сентября!
Лето на финише, а мы — на старте нового учебного года!
С окончанием учебного года!
Выставление четвертных отметок
Согласование ГИАЦ
Аттестат соответствия системы защиты информации
Архив электронного дневника.
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by

Методическая

Дата: 25 марта 2022 в 16:58, Обновлено 25 марта 2022 в 17:30
Автор: Корда С. С.

Канструяванне з прыроднага матэрыялу

«Дзень нараджэння ў Бабы Ягі»

(сяр. і ст. гр.)

Праграмныя задачы:

- развіваць уменне дзяцей складаць вобраз жывёлы з частак (прыродны матэрыял) (сяр. гр.);

- працягваць удасканальваць канструктыўныя навыкі і ўменні: злучэнне частак пры дапамозе пластыліну, дапаўняць малюнак дэталямі; адбіраць самастойна сродкі выразнасці (ст.гр.);

- развіваць уменне дзяцей аналізаваць прыродны матэрыял не толькі як аснову будучага вырабу, але і як дэталь будучага вырабу, значную для пабудовы будучага вобразу;

- развіваць у дзяцей самастойнасць і цікавасць да канструявання;

- выклікаць пачуццё задавальнення ад сумеснай дзейнасці пры выкананні калектыўнай задумы “зрабіць жывёл-гасцей да дня нараджэння Бабы Ягі”;

- развіваць уменне аналізаваць сваю работу і работы аднагодкаў (ст. гр.);

- выхоўваць жаданне даводзіць пачатую справу да канца, уменне ўзаемадзейнічаць з дарослымі і аднагодкамі.

Папярэдняя праца:

* разгляданне ілюстрацый жывёл (мядзведзь, заяц, ліса, воўк, вожык);

* адгадванне загадак аб лясных звярах; чытанне рускай народнай казкі "Баба Яга" (апрац. Афанасьева А. А);

* разгляданне фотаздымкаў гатовых вырабаў з прыроднага матэрыялу з вылучэннем дэталяў вырабаў;

* разгляданне прыроднага матэрыялу і эксперыментаванне з ім;

* стварэнне вырабаў па задуме ў сумеснай з выхавальнікам дзейнасці;

Матэрыялы:

* пластылін, дошчачкі, сурвэткі;

* прыродны матэрыял: шышкі, жалуды, насенне гарбузоў.

* фотаапарат.

Ход занятку:

Арганізацыйны момант.

Выхавальнік: Дзеці, сёння ў Бабы-Ягі дзень нараджэння. Але паглядзіце, Баба Яга з сумным выразам твару-бровы зведзены да пераносся, куткі рота апушчаны, сядзіць каля хаткі на курыных ножках.

Выслухаць уражанні, выказванні дзяцей.

Выхавальнік: але чаму ж яна сумная, невясёлая? (Яе ніхто не павіншаваў. Няма падарункаў. Не прыйшлі госці.)

Падвесці вынік выказванняў дзяцей.

Выхавальнік: правільна вы здагадаліся, да яе не прыйшлі на свята госці, і ад гэтага яна сумная.

А як дапамагчы Бабе Яге? (Прыйсці да яе ў госці. Зрабіць падарункі. Зрабіць жывёл, якія прыйдуць на дзень нараджэння Бабы Ягі. Прынесці ёй цацкі. Павіншаваць Бабу Ягу.) Выслухаць усе прапановы дзяцей.

Выхавальнік: Давайце з вамі зробім жывёл, якія павіншуюць і развесяляць Бабу Ягу. Падвесці дзяцей да прыняцця задачы “Зрабіць жывёл, якія прыйдуць на дзень нараджэння да Бабы Ягі”.

Выхавальнік: а якія звяры жывуць у лесе, і хто з іх можа прыйсці да Бабы Ягі на дзень нараджэння? (Мядзведзь, зайчык, ліса, вожык, мышка і г. д.)

Выхавальнік: малайцы! Як шмат лясных звяроў вы ведаеце! А давайце разам з вамі пакажам усіх жывёл, якіх вы назвалі. Выходзьце на дыван.

Фізхвілінка. Дзеці мімікай і рухамі “паказваюць” жывёл.

Выхавальнік: Малайцы! Усіх успомнілі!

Стварэнне сітуацыі поспеху.

Выхавальнік: вы ўжо ўмееце рабіць вырабы з шышак. А сёння вы будзеце рабіць звяроў, якія абавязкова ў вас атрымаюцца.

Паглядзіце ўважліва і скажыце, які прыродны матэрыял я для вас прыгатавала? (жалуды, насенне, шышкі.)

Выхавальнік: а зараз падумайце, якую жывёлу вы будзеце рабіць? З якіх дэталяў будзе ваша выраб?

Пальчыкавая гімнастыка “Зайчык

Раз, два, тры, чатыры, пяць, (пальчыкі растапырыць і на лік 1, 2, 3, 4, 5 загінаць.)

Выйшаў зайчык пагуляць. (указальны і сярэдні пальцы выпрастаны - "вушкі", астатнія сціснутыя ў кулачок.)

Што нам рабіць? Як нам быць?

Трэба заіньку лапаць! (усе пальчыкі "бягуць" па стале.)

Ізноў будзем мы лічыць:

Раз, два, тры, чатыры, пяць. (пальчыкі сціснуць у кулак. Разгінаць па адным, пачынаючы з мезенца.)

Выхавальнік: Вазьміце матэрыял, які вам неабходны, і пачынайце рабіць. (Уключыць музыку.)

Аказанне дапамогі дзецям па неабходнасці.

У ходзе выканання работы гутаркі з дзецьмі аб паслядоўнасці ўвасаблення задумы, выкарыстоўваючы наводзячыя пытанні: які матэрыял узяў? З якіх дэталяў ты робіш? Як будзеш злучаць дэталі? Які ў цябе будзе мядзведзь, тоўсты або тонкі? Мышка будзе з хвосцікам? З доўгім або кароткім? З  чаго зробіш хвосцік? А што любіць зайчык, якога ты робіш? А з чаго ты зробіш вочкі? і інш. Заахвочваць абмеркаванне дзецьмі характару задуманага персанажа.

Тым дзецям, якія ўжо выканалі выраб, прапанаваць дапамагчы таварышу.

Выхавальнік: дзеці, давайце паглядзім, якія звяры ў нас атрымаліся.

Заахвочваць незвычайныя назвы. У выпадку цяжкасці задаць наводзячае  пытанне “А як яшчэ можна ласкава назваць зайчыка”? (Мядзведзь, зайчыкі, заінька, зайчаня, мышка-нарушка, вожык-пыхтелка, лісічка-сястрычка і інш.)

Прапанаваць дзецям расказаць пра свой выраб і пра вырабы іншых дзяцей, якія яны, з чаго зроблены, як злучалі дэталі. Даць магчымасць выказацца  кожнаму  дзіцяці. Пахваліць усіх дзяцей. Асабліва адзначыць тых, якія раней адчувалі цяжкасці ў стварэнні вырабаў.

Прапанаваць размясціць вырабы на палянцы каля хаткі.

Выхавальнік: якіх прыгожых жывёл вы зрабілі! Звяркі атрымаліся акуратнымі і ўстойлівымі. Малайцы! Цяпер Баба Яга дакладна не будзе сумаваць! Паглядзіце, у Бабы Ягі нават усмешка з'явілася! (Папярэдне замяніць выраз твару.)

Выхавальнік: а што можна пажадаць Бабе Яге? (Шчасця, добрага настрою, здароўя і кахання, радасці, шмат пачастункаў, падарункаў і інш.)

Выхавальнік прапануе сфатаграфавацца на памяць, павіншаваць Бабу Ягу.

Вынік занятку. Рэфлексія.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.