Канструяванне з прыроднага матэрыялу
«Дзень нараджэння ў Бабы Ягі»
(сяр. і ст. гр.)
Праграмныя задачы:
- развіваць уменне дзяцей складаць вобраз жывёлы з частак (прыродны матэрыял) (сяр. гр.);
- працягваць удасканальваць канструктыўныя навыкі і ўменні: злучэнне частак пры дапамозе пластыліну, дапаўняць малюнак дэталямі; адбіраць самастойна сродкі выразнасці (ст.гр.);
- развіваць уменне дзяцей аналізаваць прыродны матэрыял не толькі як аснову будучага вырабу, але і як дэталь будучага вырабу, значную для пабудовы будучага вобразу;
- развіваць у дзяцей самастойнасць і цікавасць да канструявання;
- выклікаць пачуццё задавальнення ад сумеснай дзейнасці пры выкананні калектыўнай задумы “зрабіць жывёл-гасцей да дня нараджэння Бабы Ягі”;
- развіваць уменне аналізаваць сваю работу і работы аднагодкаў (ст. гр.);
- выхоўваць жаданне даводзіць пачатую справу да канца, уменне ўзаемадзейнічаць з дарослымі і аднагодкамі.
Папярэдняя праца:
* разгляданне ілюстрацый жывёл (мядзведзь, заяц, ліса, воўк, вожык);
* адгадванне загадак аб лясных звярах; чытанне рускай народнай казкі "Баба Яга" (апрац. Афанасьева А. А);
* разгляданне фотаздымкаў гатовых вырабаў з прыроднага матэрыялу з вылучэннем дэталяў вырабаў;
* разгляданне прыроднага матэрыялу і эксперыментаванне з ім;
* стварэнне вырабаў па задуме ў сумеснай з выхавальнікам дзейнасці;
Матэрыялы:
* пластылін, дошчачкі, сурвэткі;
* прыродны матэрыял: шышкі, жалуды, насенне гарбузоў.
* фотаапарат.
Ход занятку:
Арганізацыйны момант.
Выхавальнік: Дзеці, сёння ў Бабы-Ягі дзень нараджэння. Але паглядзіце, Баба Яга з сумным выразам твару-бровы зведзены да пераносся, куткі рота апушчаны, сядзіць каля хаткі на курыных ножках.
Выслухаць уражанні, выказванні дзяцей.
Выхавальнік: але чаму ж яна сумная, невясёлая? (Яе ніхто не павіншаваў. Няма падарункаў. Не прыйшлі госці.)
Падвесці вынік выказванняў дзяцей.
Выхавальнік: правільна вы здагадаліся, да яе не прыйшлі на свята госці, і ад гэтага яна сумная.
А як дапамагчы Бабе Яге? (Прыйсці да яе ў госці. Зрабіць падарункі. Зрабіць жывёл, якія прыйдуць на дзень нараджэння Бабы Ягі. Прынесці ёй цацкі. Павіншаваць Бабу Ягу.) Выслухаць усе прапановы дзяцей.
Выхавальнік: Давайце з вамі зробім жывёл, якія павіншуюць і развесяляць Бабу Ягу. Падвесці дзяцей да прыняцця задачы “Зрабіць жывёл, якія прыйдуць на дзень нараджэння да Бабы Ягі”.
Выхавальнік: а якія звяры жывуць у лесе, і хто з іх можа прыйсці да Бабы Ягі на дзень нараджэння? (Мядзведзь, зайчык, ліса, вожык, мышка і г. д.)
Выхавальнік: малайцы! Як шмат лясных звяроў вы ведаеце! А давайце разам з вамі пакажам усіх жывёл, якіх вы назвалі. Выходзьце на дыван.
Фізхвілінка. Дзеці мімікай і рухамі “паказваюць” жывёл.
Выхавальнік: Малайцы! Усіх успомнілі!
Стварэнне сітуацыі поспеху.
Выхавальнік: вы ўжо ўмееце рабіць вырабы з шышак. А сёння вы будзеце рабіць звяроў, якія абавязкова ў вас атрымаюцца.
Паглядзіце ўважліва і скажыце, які прыродны матэрыял я для вас прыгатавала? (жалуды, насенне, шышкі.)
Выхавальнік: а зараз падумайце, якую жывёлу вы будзеце рабіць? З якіх дэталяў будзе ваша выраб?
Пальчыкавая гімнастыка “Зайчык”
Раз, два, тры, чатыры, пяць, (пальчыкі растапырыць і на лік 1, 2, 3, 4, 5 загінаць.)
Выйшаў зайчык пагуляць. (указальны і сярэдні пальцы выпрастаны - "вушкі", астатнія сціснутыя ў кулачок.)
Што нам рабіць? Як нам быць?
Трэба заіньку лапаць! (усе пальчыкі "бягуць" па стале.)
Ізноў будзем мы лічыць:
Раз, два, тры, чатыры, пяць. (пальчыкі сціснуць у кулак. Разгінаць па адным, пачынаючы з мезенца.)
Выхавальнік: Вазьміце матэрыял, які вам неабходны, і пачынайце рабіць. (Уключыць музыку.)
Аказанне дапамогі дзецям па неабходнасці.
У ходзе выканання работы гутаркі з дзецьмі аб паслядоўнасці ўвасаблення задумы, выкарыстоўваючы наводзячыя пытанні: які матэрыял узяў? З якіх дэталяў ты робіш? Як будзеш злучаць дэталі? Які ў цябе будзе мядзведзь, тоўсты або тонкі? Мышка будзе з хвосцікам? З доўгім або кароткім? З чаго зробіш хвосцік? А што любіць зайчык, якога ты робіш? А з чаго ты зробіш вочкі? і інш. Заахвочваць абмеркаванне дзецьмі характару задуманага персанажа.
Тым дзецям, якія ўжо выканалі выраб, прапанаваць дапамагчы таварышу.
Выхавальнік: дзеці, давайце паглядзім, якія звяры ў нас атрымаліся.
Заахвочваць незвычайныя назвы. У выпадку цяжкасці задаць наводзячае пытанне “А як яшчэ можна ласкава назваць зайчыка”? (Мядзведзь, зайчыкі, заінька, зайчаня, мышка-нарушка, вожык-пыхтелка, лісічка-сястрычка і інш.)
Прапанаваць дзецям расказаць пра свой выраб і пра вырабы іншых дзяцей, якія яны, з чаго зроблены, як злучалі дэталі. Даць магчымасць выказацца кожнаму дзіцяці. Пахваліць усіх дзяцей. Асабліва адзначыць тых, якія раней адчувалі цяжкасці ў стварэнні вырабаў.
Прапанаваць размясціць вырабы на палянцы каля хаткі.
Выхавальнік: якіх прыгожых жывёл вы зрабілі! Звяркі атрымаліся акуратнымі і ўстойлівымі. Малайцы! Цяпер Баба Яга дакладна не будзе сумаваць! Паглядзіце, у Бабы Ягі нават усмешка з'явілася! (Папярэдне замяніць выраз твару.)
Выхавальнік: а што можна пажадаць Бабе Яге? (Шчасця, добрага настрою, здароўя і кахання, радасці, шмат пачастункаў, падарункаў і інш.)
Выхавальнік прапануе сфатаграфавацца на памяць, павіншаваць Бабу Ягу.
Вынік занятку. Рэфлексія.